Slechte dag/beste dag

11 maart 2016 - Kasungu, Malawi

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik hier voor het laatst wat heb achtergelaten. Dingen gaan hier goed en rustig. Beetje bij beetje nemen mijn sproeten de overhand in mijn gezicht en op mijn armen. Ik heb er denk ik nog nooit zoveel gehad en ik ben erg nieuwsgierig hoeveel ik er heb over 6 maand haha. Yobe en ik reizen wat rond. We zijn naar Lake Malawi 2 keer geweest en 3x naar Black rock waar je een prachtige zonsondergang kan zien. Ik ben bezig met de Lodge hier en daar "renoveren". De receptie heb ik verandert en de bar ziet er nu heel anders uit. Ook ben ik bezig met een toeristenshopje bij de receptie te maken zodat we wat spullen kunnen verkopen.

Maar laat ik beginnen met het slechte nieuws want oh oh oh wat had ik op dinsdag toch een kut dag. Tot nu toe de slechte dag die ik hier heb gehad. Het begon s'ochtends natuurlijk meteen. Mijn droom is om motor te rijden, iets wat ik al tijden wil en nu heeft iemand hier (push k is zn naam) een vriend die een motor heeft en die mocht ik lenen/huren voor een dag. Ik had hem meerdere keren gevraagd of alles geregeld was en hij stelde me gerust dat de motor klaar stond. Maar toen wij er s'ochtends aankwamen bleek dat de sleutels meegenomen waren door de eigenaar zn vrouw -.- Dat was errug balen, ik keek er erg naar uit om te rijden. Toen zei Push k dat hij nog iemand kende die een motor had en als ik die dag mee naar Kasungu ging dat ik hem daar zou kunnen ophalen. Ondanks dat ik dat niet echt zag gebeuren in zo'n korte tijd ging ik mee naar Kasungu. De auto zat helemaal vol met mensen en yobe's vrouw ging mee dus ik moest achterin. We zaten met zn 5e op de achterbank en achter ons zaten er nog 2 (de rest van de auto stond vol met kratten). Ik kan je zeggen dat de heen weg alles behalve comfortabel was. Ten eerste vanwege de minimale ruimte natuurlijk maar als 2e omdat de persoonlijke hygiëne van de meeste Malawianen hier compleet ontbreekt. Laat ik het zo zeggen zelfs een raampje openen kan niet op tegen de "geur" van de meeste hier. Eindelijk in Kasungu aangekomen moest ik mezelf voor een aantal uur vermaken (ik hoefde er tenslotte niks te doen behalve die motor ophalen). Na een aantal uur zocht ik yobe op en die belde uiteindelijk push k waar verder niks uitkwam of hij die motor had geregeld. Ik ging er dus maar vanuit dat het niet ging gebeuren en baalde nog meer van die hele dag. Overigens heb ik wel een (soort van) lunch gehad en dat was koeienpoot. Koeienpoot bestaat praktisch geheel uit vet en het is echt niet aan te raden haha. Dan is koninginnenmier lekkerder ;-P Na 2 stukjes was ik misselijk en gaf mijn deel aan yobe. De terugreis was gelukkig nog erger dan de heenreis. Ondanks dat ik de achterbank moest delen met 2 andere heren, besloten zij praktisch de gehele achterbank in beslag te nemen. Ik had letterlijk een halve stoel om op te zitten en naast me zat een vent van 100+ kg met een afschuwelijke geur om zich heen. De wegen hier zijn extreem slecht (praktisch alleen maar gaten en hobbels) en ik zat aan de deur kant opgepropt. Bij elke hobbel beukte de man naast me met zn volle gewicht tegen me aan dus ongeveer elke 10 seconde haha. Ik vroeg hem na een km of 30 of hij een beetje kon opschuiven. Dat deed ie 1 keer en vervolgens bleef hij tegen me aan beuken. Dit in totaal voor 60 km lang of te wel anderhalf uur. Ook zat ik er naast mn op de grond een jerrycan met benzine gevuld wat zeker niet hielp. Die geur samen met die van mn buurman veroorzaakte giga hoofdpijn. Uiteindelijk waren we thuis en ik was er helemaal klaar mee. Ik zei tegen yobe dat alles me te veel was en liep naar mn huisje. Hij vroeg me nog wat er teveel was maar daar kon ik geen goed antwoord op geven haha. De volgende ochtend voelde ik me iets beter maar nog steeds down. Totdat ik geroepen werd omdat er olifanten de Lodge op kwamen wandelen. Eerst 1, toen 2 en uiteindelijk kwam er een kudde van ongeveer 8 olifanten aangewandeld. Met zn alle trokken ze de blaadjes en takken van de bomen af. Ergens in de verte hoorde we steeds het getetter van een andere olifant. Overigens klinkt dit getetter in het echt heel anders dan in de Disney films -.- De olifant bleef maar tetteren en even later zagen we in de verte een olifant rennen. Geen idee wat er nou aan de hand was. Yobe en ik stonden toe te kijken hoe 1 olifant brutaal besloot een rieten hekje om ver te duwen. Je Had yobe moeten zien :-P Hij floot naar de olifanten en zei tegen hem dat hij dat niet moest doen haha. Ik heb daar erg om kunnen lachen.
De kudde ging richting het meer en ging hier lekker in dobberen, spelen en stoeien. 2 olifanten maakte het samen wat bont en de ene gooide (vraag me niet hoe) de ander op de grond! Het zag er echt geweldig uit :D Ze waren praktisch de hele dag op de Lodge zich aan het vermaken in het water en rondom de Lodge aan het eten. Dit maakte dan ook de vorige dag meer dan goed :D

Life has it's ups and downs. Without the downs you can never appreciate the ups ;)
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Vieve: